liefs uit pskov - Reisverslag uit Pskov, Rusland van nederlandsinpskov1 - WaarBenJij.nu liefs uit pskov - Reisverslag uit Pskov, Rusland van nederlandsinpskov1 - WaarBenJij.nu

liefs uit pskov

Door: nederlandsinpskov1

10 December 2010 | Rusland, Pskov

10-12-'10
Met een kop hete thee zit ik in ons keukentje in Pskov achter mijn laptop. Buiten begint het alweer donker te worden en het sneeuwt heel hard. Er ligt echt een heeeeeeel dik pak sneeuw. Gisteren wilde ik samen met een meisje van de universiteit een sneeuwengel maken maar daar was de sneeuw te dik voor! (Maar het is wel lekker om je zo in de sneeuw te laten vallen).
Vanavond gaan we het nachtleven van Pskov nog wat verkennen. Bij ons in de buurt ligt een club die in Duitse biertentenstijl moet zijn ingericht dus dat belooft wat! Ik denk dat ik wel begrijp waarom er hier zoveel wodka gedronken wordt (naast het opwarmende effect).
Verder zijn we deze week bij wat studenten thuis geweest. Zij slapen met 3 of 4 man op een klein kamertje, toch wel anders als bij ons. Maar wel heel gezellig. En een van onze docentes had ons ook nog bij haar thuis uitgenodigd. Haar man had heel lekkere Pilav voor ons gemaakt. Dat is een rijstgerecht met wortels en vlees dat in een speciale Pilavpan wordt bereid en heel veel bereidingstijd nodig heeft. Het was in ieder geval erg lekker! (Even kijken of Knorr dat al bij zijn wereldgerechten heeft als ik weer in NL ben).
Dinsdag hadden we een Sinterklaasviering gehouden met alle studenten. Met pepernoten van ons en heel veel Russische koekjes die zij hadden meegenomen. Iedereen die er was, kent nu op zijn minst 1 Sinterklaasliedje uit zijn hoofd! 's Avonds zijn een aantal studenten nog naar ons gekomen en hebben we samen 'alles is liefde' gekeken. Lekker Hollands dagje was dat.
En nu begin ik wel echt in de Kerststemming te komen. Eigenlijk was ik dat al een beetje omdat Sinterklaas hier natuurlijk niet gevierd wordt maar nu nog meer. Er beginnen hier ook steeds meer kerstbomen en lampjes te komen. Het ziet er heel mooi uit 's avonds!
Volgende week is alweer onze laatste week hier, dus dit weekend ga ik nog maar even goed genieten en dan wordt het aftellen! Volgend weekend gaan we nog een dagje naar Riga en dan zijn we een paar dagen voor Kerst weer thuis.
Veel liefs vanuit de sneeuwstorm in Pskov

• 10 December 2010 - 16:37

Daninka:

Veel plezier nog :D!
    Klinkt erg gezellig.
    xxx

• 10 December 2010 - 17:02

Marlou:

Heej meisje,
    Vet dat jullie in ieder geval geprobeerd hebben sneeuwengels te maken ;).
    Ben benieuwd wat het nachtleven daar gaat brengen :)!
    Nog veel plezier de laatste week daar (en een paar dagen)!
    Kus

• 10 December 2010 - 17:32

Anna:

wat ben ik toch supertrots op je dat je dit allemaal doet, leuke verhalen, nederland in het klein, dikke zoen van Anna

• 10 December 2010 - 18:15

Mandy:

Nog superveel plezier in je laatste weekje rusland, geniet ervan! En tot snel weer! ;)

Dikke kus xxxx

• 11 December 2010 - 10:53

Marly:

Hier nog even een snelle reactie van mij! ;) Leuk allemaal wat jullie daar uitspoken! Ook leuk dat jullie zoveel contact hebben met alle studenten daar, je leert volgens mij de cultuur echt goed kennen. Geniet van je laatste weekje. Tot snel!
    Xx Marly

• 11 December 2010 - 15:40

Myrthe:

Hey Ireneke,
    Nog veel plezier in je laatste week, ben ook benieuwd wat Riga voor een stad is. Erg leuk dat je zoveel met de Russische studenten doet!
    Ik ben ook al aant aftellen tot je thuis komt! Tot snel!!
    xxxXX

• 12 December 2010 - 19:16

Melanie&myron:

Hey Irene,
    Klinkt super in Rusland!! Fijn dat je het er zo naar je zin hebt! Geniet van de laatste week daar!!
    Groetjes, melanie&myron

• 13 December 2010 - 11:08

Joanna:

Heey meis,

Hoe was t uitgaan? Geniet nog lekker van je laatste week in de sneeuw, wie weet als je terug bent is hier weer een nieuwe pak gevallen.

Tot gauw!

xx

• 14 December 2010 - 13:35

Lieke:

Bijna weer terug naar Nederland :D Ook wel zin in of heb je het veeeel te leuk in Rusland?;)